Tricicleta electrica RDB A-klass RED, fara permis 25km/h, Putere maximala 1200W, Baterie 60V
Tricicletă electrică model 2023 RDB A-Klass este propulsată de către cele 5 baterii de 12V-20Ah având un motor electric cu diferențial de 800W, autonomia fiind de maxim 60km in conditii optime. Este echipată cu două chei , spațiu de depozitare. Viteza maximă este de 25km/h si 3 viteze acționate printr-un buton. Are comandă de mers înapoi cu avertizare sonoră, becuri LED, roți spate ANTI-RĂSTURNARE. 3 roți cu jenți de magnezium, frână disc pe față si tambur pe spate. Acestă tricicletă electrică nu necesită permis de conducere!
Produsul vine însoțit de factura, certificat de conformitate European si garanție!
– Viteza de deplasare- Greutatea conducătorului și a pasagerului- Gradul de înclinație al drumului
– Temperatura mediului
Vremea rece și acumulatorii vehiculelor electrice
Începând cu luna decembrie, în toate zonele țării noastre ne confruntăm aproape zilnic cu temperaturi aproape de zero grade Celsius, iar acumulatorii vehiculelor electrice în anumite condiții pot avea de suferit. În acest articol ne propunem să vă informăm cât mai corect în privința întreținerii acumulatorilor în sezonul de iarna.
Bateriile cu acid (SLA) sau cu Gel au caracteristici similare și când vine vorba de comportamentul lor în condiții de vreme rece. Acest tip de acumulatori își pot pierde pana la 75% din capacitatea lor la -20 grade Celsius. Vestea buna în schimb este ca acest proces este reversibil îndată ce acumulatorii revin la temperaturi peste zero grade Celsius.
Recomandări depozitare acumulatori Acid/Gel pentru scutere si tricicluri electrice :
- Păstrați acumulatorii la temperaturi pozitive cat mai mult timp posibil
- Evitați încărcarea acumulatorilor cand sunt expuși la temperaturi sub 0 grade Celsius
- Utilizați încărcătorul original al vehiculului electric. Evitați să utilizați încărcătoare de la modele diferite
- Nu lăsați acumulatorul să se descarce complet. Dacă lăsați acumulatorii descărcați sub 15% pe o perioadă mare de timp, poate apărea procesul de sulfatare. Concret, acest fenomen va bloca circuitul normal al electroliților, cauzând întârziere și un timp mai lung de încărcare, micșorând în acest fel și durata de viață a acumulatorilor. Încărcați periodic acumulatorii complete. Cu toate acestea, nu supraîncărcați acumulatorii
Bateriile cu Litiu au rezistență sporită la vreme rece, la -20 grade Celsius își pierd aproximativ 30% din capacitatea de stocare și la fel ca și acumulatorii pe acid, își recapată proprietățile la temperaturi pozitive.
Cu toate acestea baterii pe Litiu în comparație cu bateriile pe Acid sau Gel, au și un mare dezavantaj. Dacă acestea sunt încărcate la temperaturi negative pot fi afectate negativ ireversibil. Este vorba despre procesul chimic numit placare cu Litiu, fenomen care face ca la încărcarea acumulatorilor cu Litiu la temperaturi sub zero grade Celsius, Litiul să se depună pe suprafața anodului de grafit, în loc să fie absorbit de acesta. Astfel o baterie pe Litiu poate fi afectată permanent, de aceea recomandăm încărcarea acestui tip de baterii doar la temperaturi peste zero grade Celsius.
Putem să mai conducem vehicule electrice iarna?
Cu siguranță putem conduce scutere sau tricicluri electrice pe timp de iarna, dar va trebui să avem mai multă grija când temperaturile au scăzut sub zero grade.
Atât din punct de vedere al siguranței în trafic cât și din punct de vedere al autonomiei vehiculului, iarna v-a trebui sa fim mai precauți decât de obicei. Un scuter electric spre exemplu, poate fi mai greu de controlat pe condiții de ger, astfel direcția și comenzile este recomandat să nu le bruscăm, pentru a evita un posibil accident.
De asemenea, distanțele parcurse vor fi mai scurte, în condiții de iarnă. Acumulatorii ca să stocheze și să producă energie, au nevoie să producă reacții chimice ca să functioneze in condiții optime, iar acestea se produc la temperaturi ridicate.
Vremea rece afectează astfel capacitatea bateriilor de stocare, încetinind procesele chimice prin care energia se produce.
Care este temperatura ideala de stocare a bateriilor pentru o utilizare cât mai îndelungată și o autonomie cât mai mare?
Chiar dacă vei folosi vehiculul mai des, sau acesta va sta nefolosit o perioadă de timp mai mare, aveți grijă ca acesta să fie depozitat la temperatura corectă.
Astfel recomandarea noastră este să păstrați acumulatorii la temperaturi între 10 și 30 de grade Celsius. Dacă nu este posibil să aduceți vehiculul într-o încăpere cu temperaturi peste 10 grade Celsius, încercați să îl depozitați într-un garaj, unde temperatura este mai mare decât cea de afară pe timp de iarna.
În concluzie, vă recomandăm să acordați o atenție sporită pe timp de iarnă vehiculului dumneavoastra electric și să incercați să-l protejați pe cât posibil de ger, în special acumulatorii acestuia. Să-l încărcați periodic, iar vehiculele cu acumulatori cu Litiu să nu fie încărcați sub 0 grade Celsius.
Și cel mai important, pe timp de iarnă, nu uitați să puneți siguranța dumneavoastra pe primul plan.